10 Kasım 2008 Pazartesi

Elif'in agız ve diş bakımı

Elif'in agız ve diş bakımı
Elifde çigneme yok ve sürekli kullanması gereken ilaçları var buna birde agızda çıkan yaralar ve akan salyalar eklenince çürüklerin sayısında da bir artma görülüyor.Salyamız herzaman olmuyor ateşlendigi zaman veya agzında yara oldugu zaman çogalıyor. Kızımın dişlerini bir kaba su koyup macunu toplu igne başı kadar fırçaya sürdükten sonra kızımı kucagımda baş destegi saglayarak tutup dişlerine fırçayı sürüp kabın içinde fırçayı temizliyorum bu işlemi alt üst dişlerine sırayla uyguluyorum .Tabi agzını çalkayamadıgı için en son su içirip işlemi bitiriyorum.Diş fırçalama işini günde iki defa yapmak gerekirmiş fakat ben günde bir kez yatarken yapıyorum.

Kızım konuşamasada ben onunla normal bir çocuga olayları nasıl anlatırsınız aynen öyle anlatıyorum bak şimdi dişini fırçalayacagız diyorum ve agzını açar sanki alıştı .Zaten çok gülen bir çocuk agzı pekte kapanmaz.

Yaptıgım bir hatayıda yazmadan geçemiycem agzında sık sık pamukçuk oluşur ben karbonatın daha iyi temizliyecegini düşünerek agzını ve dişini sulandırılmış karbonatla silerdim.Karbonat diş etlerini tahriş edermiş onun için artık karbonatla agız ve diş temizligi yapmıyorum

Hiç yorum yok: